Woensdag 25 april 2007 (Ranong-Krabi)

Eetgelegenheid onderweg naar Krabi

Vanmorgen weer rond 8.00 uur vertrokken uit ons hotel in Ranong en gaan we naar ons hotel in Krabi. Na ongeveer 1 1/2 uur stoppen we bij een erg mooi gelegen restaurant om wat te drinken en even van de happy room gebruik te maken. 30 min later zitten we weer in de bus.

Read the rest of this entry »

Dinsdag 24 april 2007 (Hua Hin-Ranong)

Vandaag verlaten we Hua Hin en rijden in zuiderlijke richting naar Ranong. Onderweg stoppen we om een kijkje te nemen op een ananasplantage. Leuk om nu eens te zien hoe ananassen in het “wild”leven. Ze groeien niet aan de boom zoals veel mensen denken, maar groeien als bloemkool aan een plant op de grond. Elke plant produceert zo een ananas.

Ananas 2Ananas 1

Read the rest of this entry »

Maandag 23 april 2007 (Hua Hin)

Vandaag een vrije dag (!!) en dus ook geen wake-up call(!!!) Rond 08.45 uur uit bed gegaan en even een paar kledingsukken door het water gehaald om ze te ontdoen van al dat zweet. De onderbroeken e.d. klaargelegd om deze te laten wassen door het hotel.

Rond 09.40 uur aan het ontbijt gezeten om hierna op naar het strand. Het strand ligt aan de andere kant van de boulevard. Omdat je aan het strand niet echt goed kunt zwemmen ivm kwallen, zijn we in de middag teruggegaan naar ons hotel om daar te gaan zwemmen.

’s Avonds zijn we gezellig met de groep jongeren gaan eten bij een van de eettentje kortbij het hotel. Hierna nog even een drankje gedronken in de lobby van ons hotel en daarna…. op naar bed!

Zondag 22 april 2007 (Kanchanaburi-Hua Hin)

Vanmorgen gelukkig weer om een “normale” tijd een wake-up call. Nou ja normaal is voor ons deze reis 06.30 uur.

Drijvende markt Na het ontbijt verlaten we Kanchanaburi en rijden naar de drijvende markt van Damner Saduak. Het laatste stukje varen we met een longtailboot naar de drijvende markt. Dit is een markt op het water zoals het vroeger zou zijn geweest, alleen is deze markt opgezet voor de toerist. Als je hier wat wilt kopen, moet je veel pingelen, maar ja daar ben je toch Hollander voor. En pingelen, dat hebben we ook gedaan om een mooi beeld te bemachtigen. Read the rest of this entry »

Zaterdag 21 april 2007 (Kampaengpet-Kanchanaburi-River Kwae)

Balineese stijlVanmorgen was het dan zo ver. Het was de dag dat we het meest vroeg op moesten om ons schema te halen. Om 5 uur ging de wekker. Dit was de laatste echte busdag deze vakantie (althans dit werd ons gezegd). Om 06.30 uur vertrokken we met de bus richting Kanchanaburi. Onderweg stopten we nog even bij een tuin/restaurant die helemaal is aangelegd in Balinese stijl. Erg mooi allemaal. We kunnen even naar de happy-room (=WC) en we kunnen er wat koffie/thee kopen. Na ongeveer 30 minuten is het dan tijd om verder te gaan richting Kanchanaburi en dus ook de River Kwae. Read the rest of this entry »

Vrijdag 20 april 2007 (Nan-Phrae-Uttaradit-Kampaengpet)

Busdag
Vandaag hebben we een echte busdag. We moeten een lang stuk afleggen waar een gedeelte van door de bergen is. We vertrekken weer rond 08.00 uur en rijden door naar een tempel dichtbij (de Wat Phra Pha). Hier lopen we even rond en gaan dan verder naar Phrae waar we “Wat Luang” bezoeken. Ook een tempel (“Wat” betekent tempel en in Thailand hebben ze heel veel “Watten”). We lunchen in een lokaal restaurant en rijden daarna door naar ons hotel in Kampaengpet. Read the rest of this entry »

Donderdag 19 april 2007 (Chiang Rai-Phayao-Nan)

AkhaDeze morgen zijn we helaas vertrokken uit het mooie Golden Pine Ressort in Chiang Rai. Als we in Mae Chan zijn, stappen we over op Songtaews (die overdekte pick-up taxi’s) waarna we 2 verschillende bergvolkeren (de Akha en de Yao) bezoeken. Read the rest of this entry »

Woensdag 18 april 2007 (Chaing Rai)

Vandaag worden we weer op tijd gewekt. We gaan naar de Gouden Driehoek, het drielandenpunt waar Laos, Burma en Thailand samen komen. Her maken we een boottocht op de Mekhong Rivier en stappen nog even uit om Laos te bezoeken. We krijgen hier een toegangsbewijs voor Laos, zonder ook maar ons paspoort te hoeven tonen. We moeten alleen 20 baht (+/- 40 cent) te betalen, hoezo corruptie. Als we hier 40 minuten over een markt gelopten hebben, gaan we terug naar de boot om terug te keren naar ons beginpunt. Read the rest of this entry »

Dinsdag 17 april 2007 (Chiang Mai-Fang-Chiang Rai)

Deze morgen zijn we vertrokken uit ons hotel in Chiang Mai richting Chiang Rai. Net buiten Chiang Mai gaan we nog even naar de orchideen-tuin. Hierna rijden we door en lunchen we aan een rivier in Thaton. Na de lunch rijden we door na ons hotel in Chiang Rai, het Golden Pine Resort. Dit resort bestaat uit een hoofdgebouw met receptie, eetzaal e.d., en daarbuiten allemaal verschillende cotages voor de gasten. Al deze cotages liggen rondom een centraal gelegen, er mooi aangelegd, zwembad met jacuzzi en een bar in het water. Hier aangekomen zijn we even gaan zwemmen. Read the rest of this entry »

Maandag 16 april 2007 (Chiang Mai)

Vandaag de olifanten!!! Na het ontbijt vertrekken we naar een olifantenkamp zo’n 60 km buiten Chiang Mai waar we verschillende dingen gaan doen. Huub vertelt ons onderweg wat we gaan doen en vertelt ons ook wat over de Aziatische olifant. Bij het kamp aangekomen is er eerst even tijd om met de olifanten op de foto te gaan. Je kan worden opgetild door zo’n beest met zijn slurf. Je mag er gewoon bij gaan staan en er zelfs op gaan zitten. Dan is het tijd voor hun bad. Read the rest of this entry »

Zondag 15 april 2007 (Chiang Mai)

De maan gaat onder en de zon komt weer op….. een nieuwe dag breekt aan. Na het ontbijt reden we naar San Kampaeng en Borsang, 2 kleine plaatsjes niet ver van Chiang Mai vandaan en zagen hier verschillende “handicrafts”. We begonnen bij een grote edelstenengallerie waar ze een filmpje lieten zien hoe het vroeger ging en het nu gaat met het delven en bewerken van edelstenen. Hierna lieten ze ons in hun eigen werkplaats zien hoe zij hun sierraden en beeldjes maakten van verschillende edelstenen. Na dit alles worden we natuulijk doorgestuurd naar hun enorme winkel waar ze echt duizenden verschillende ringen, armbanden en andere sierraden hadden liggen die je kon kopen. Read the rest of this entry »

Zaterdag 14 april 2007 (Tak-Lampang-Chiang Mai)

Vanmorgen na het ontbijt rond 09.00 uur vertrokken richting Lampang. Onderweg hebben we nog even een tussenstop gemaakt, die niet bij de tour hoorde. We zijn gestopt bij een tempel kortbij Lampang. Onze Thaise gids wou namelijk graag nog even een offer brengen aan boedha, omdat vandaag het Thaise nieuwjaar eigenlijk begint. De vorige dagen waren dus nog maar een voorproefje van wat er zou gaan komen. Na bezichtiging van deze mooie tempel op een berghelling zijn we na een korte tijd doorgereden naar Lampang om daar onze lunch te nuttigen en daarna door te rijden naar de een lokale markt hier kort in de buurt. Rond 12.45 uur hadden we onze lunch genuttigd en zijn we doorgereden naar de lokale markt. Read the rest of this entry »

Vrijdag 13 april 2007 (Bangkok-Ayutthaya-Tak)

Vandaag vertrekken we uit ons hotel in Bangkok. Ook deze morgen weer een wake-up call om 06.30 uur. Ons snel klaar gemaakt, de koffers voor de rest ingepakt en deze buiten onze kamer gezet, zodat deze op konden worden gehaald door de bell-boy. Op naar het ontbijt. Na deze genuttigd te hebben, zijn we richting de balie gegaan beneden om ons uit te checken. Nadat iedereen dit ook had gedaan zijn we voor het laatst deze keer de voordeur van dit hotel uitgestapt en richting de bus gegaan, op weg naar Ayutthaya voor het vervolg van onze tour. Read the rest of this entry »

Donderdag 12 april 2007 (Bangkok)

Vanmorgen werden we opnieuw wakkergemaakt om 06.30 uur. Ons vervolgens klaargemaakt en op naar het ontbijt. Waarom gaan we er nu weer zo vroeg uit…..we gaan op de fiets door Bangkok. De Nederlander Co van Kessel lichtte ons in hoe hij er toe was gekomen om door Bangkok te fietsen en hoe lang hij het al deed. Na wat verdere uitleg hoe we moesten fietsen; dat we links moesten fietsen en nog wat andere zaken, zijn we richting de fietsen gelopen die zich in de parkeerkelder bevonden. Iedereen nam een fiets en we gingen op pad. Direct vanaf het hotel de drukken straat over en een klein steegje in. We gingen links en rechts door nog meer smalle steegjes en kwamen al snel op een indoor vismarkt terecht waar we met de fiets aan de hand door de smalen paadjes liepen tussen alle viskraampjes door. Hier werden we ook voor het eerst ingesmeerd met een mengsel van water en poeder ter ere van het Thaise nieuwjaar “Songkran”. We zulen hier later in Chiang Mai nog veel meer mee te maken krijgen, want hier komen we precies aan midden in dit grote feest dat 4 dagen duurt. Read the rest of this entry »

Woensdag 11 april 2007 (Bangkok)

Vanmorgen ging om 6.30 uur de telefoon. “This is your wake-up call”. Dat is wel vroeg zeg op je vakantie! Vannacht hadden we allebei slecht geslapen (waarschijnlijk de jetlag) en Rozemarijn die heeft besloten om vanmorgen maar niet mee te gaan met de excursie naar “Wat Pho” en het koninklijk paleis. Dus Bjorn kon alleen gaan ontbijten en Rozemarijn draaide zich nog even lekker om. Bij het ontbijt aangekomen heerlijk gegeten en hierna op naar de lobby waar al een aantal mensen stonden te wachten. Rond 08.00 uur vertok Bjorn, met de rest van de groep, richting de eerste excursie. “Wat Pho” de oudste tempel van de stad herbergt een gigantisch liggende boedha van 47 meter lang. Na hier verschillende tempeltjes en andere bezienswaardigheden te hebben gezien is Bjorn met de rest van het reisgezelschap richting de bus gegaan om door te rijden naar het koninklijk paleis…… Read the rest of this entry »

Dinsdag 10 april 2007 (Bangkok)

Vanmorgen zijn we geland rond 6.20 uur. De vlucht was goed, een klein beetje turbulentie en “goed eten”. Op het vliegveld eerst richting de bagageband. Voordat we hier naartoe mochten, moesten we eerst nog door de paspoort/immigratiecontrole. Dit was zo geregeld, dus direct door naar die band om de koffers op te halen. Kom je daar aan, staat de band stil. Een deel van de koffers ligt nog op de aanvoerband, waar wij dus niet bij konden komen. Maar eerst een kijken wat er dan wel is. Read the rest of this entry »

Maandag 9 april 2007 (dag van vertrek)

Vanmorgen waren we beiden al voor de wekker wakker. Het zal de spanning wel zijn 🙂 Even wat gegeten en de laatste dingen ingepakt en om 09.00 uur stonden Kirsten en Harold voor de deur. Alles goed afgesloten en de koffers in de auto gegooid, onze wereldreis is begonnen. Na een voorspoedige rit zijn we veel te vroeg bij Schiphol en besluiten door te rijden naar een wegrestaurant iets verderop om daar wat te gaan drinken. Rond een uur of 12 komen we op Schiphol aan en vertrekken Harold en Kirsten weer richting het Oosten. Read the rest of this entry »

Laatste dag voor vertrek

Nou vandaag de laatste dag voor ons vertrek. Het was een rustige dag. Koffers ingepakt, huis aan kant gemaakt, buren even de sleutel gegeven om de post op te halen en ’s avonds ook nog even een verjaardag. Zo lekker naar bed en morgenvroeg nog even de puntjes op de I zetten en dan worden we rond 09.00 uur opgehaald om naar Schiphol te gaan. Ik heb mijn zwager zo gek gekregen om ons naar Amsterdam te brengen met de auto, altijd een stuk beter dan met de trein. Harold en Kirsten bedankt hiervoor.

Inpakken

Tsja, vanavond was het dan zo ver. Het inpakken is begonnen. We hebben een luxe probleem! We hebben ruimte over in de koffer?????? Morgen maar eens kijken wat er verder nog bij in kan.

Vakantie Thailand

22-daagse rondreis Gouden lotus

Dag 1
Amsterdam – Bangkok

Dag 2-4
Bangkok
Grand China Princess

Dag 5
Bangkok – Ayutthaya – Tak
Viang Tak Riverside Hotel

Opening Blog

Ok hier dus de eerste entry in deze blog van mijn kant.

We gaan proberen deze blog goed bij te houden, maar dat zal net zoals elke andere blog nog wel eens vergeten worden 🙂